zaterdag 18 juni 2011

Voelen


Afgelopen week had ik weer een wonderlijke ervaring. Ik was met iemand aan het twitteren over hulp vragen aan de engelen en schreef iets over dat we de engelen maar dankbaar moesten zijn. Op dat moment “voelde” ik een glimlach en heel veel liefde stromen. Ze lazen kennelijk mee.

Toen ik daar net over na liep te denken (toen ik eigenlijk naar bed wilde gaan, hoe kan het ook anders…), drong het tot me door. Net als het tijd is om te leven vanuit liefde en vanuit ons hart, is de tijd gekomen om te voelen, maar dan echt!

Sta eens stil bij wat je lijf je vertelt, heb je de afgelopen weken momenten gehad dat je lichaam heel duidelijk iets aangaf? Misschien had je ergens pijn, of voelde je je heel vermoeid. Wat was er daarvoor gebeurd? Had iemand je geraakt, bijvoorbeeld in je hart? Had iemand je geprobeerd vleugellam te maken? Was je energie weggezogen?

Let ook daar eens op: je energiehuishouding. Wanneer kan je energie goed stromen? Wanneer blokkeert je energie? Wanneer lekt het weg? En bij wie of waar ben je dan? Sommige plaatsen, bijvoorbeeld bepaalde werkplekken, kunnen heel ongezond zijn. Krijg je ergens vaak hoofdpijn en raak je vermoeid? Dan is die plek niet gezond voor jou. Zijn er mensen bij wie je je eigenlijk, als je heel eerlijk bent, niet helemaal lekker voelt? Ha je een sluimerende klacht die ineens helemaal de kop opsteekt in iemands aanwezigheid of vlak erna? Dan is die persoon, op dat moment, niet gezond voor jou. Misschien is het iemand die een heel andere trilling heeft dan jij. Misschien is het iemand die, op dat moment, een negatieve mening heeft over jou en je zo je energie ontneemt.

Kijk eens of je deze situaties kunt vermijden. Spreek eens een tijdje niet af met bepaalde personen en voel hoe het dan met je gaat. Kijk eens of je niet op die plek hoeft te komen waar je je niet lekker voelt, of misschien kun je in een andere kamer gaan zitten, als je er toch echt moet zijn.

En als je echt niets kunt veranderen aan de situatie, leer dan hoe je jezelf kunt beschermen. Zorg dat je het goed leert, zodat je het ook (je) kinderen kunt leren, die zullen het minstens zo hard nodig hebben als jij.

En voel dus ook, om bij het begin van het verhaal terug te komen, wat de engelen je willen vertellen. Ga er eens voor zitten, sluit je ogen en kijk of er iets komt. Het kan een emotie zijn, of een kleur, een getal, een liedje, of misschien voel je, zoals ik, dat ze glimlachen. Geloof me, het is de moeite waard!

Pas goed op jezelf en de mensen van wie je houdt, het is een roerige, maar prachtige tijd!

2 opmerkingen:

  1. Lieve Nadia, wat een mooi blog heb je geschreven. En ook superherkenbaar. Ben hier de laatste tijd erg mee bezig geweest, en je hebt het heel mooi verwoord allemaal. Dankjewel voor het delen. Voor mij ook even kleien bevestiging dat ik goed bezig ben;-) liefs en dikke knuffel voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Jeanette,

    Dank je wel! En natuurlijk ben je goed bezig!Jij leeft vanuit je hart en handelt uit liefde!

    Veel liefs,
    Nadia

    BeantwoordenVerwijderen