vrijdag 29 juli 2011

Negatieve energie

In mijn wereld, dus ik vermoed ook in die van jullie, wordt de tweedeling steeds duidelijker: Het positieve, liefdevolle tegenover het negatieve.

Steeds weer merk ik dat ik door sommige mensen opgetild wordt naar hogere niveaus. Dan krijg ik veel liefde toegestuurd en gaat alles me voor de wind.
Maar steeds weer merk ik ook dat mensen die deze hogere energie niet aankunnen, mijzelf en de mijnen naar beneden trekken. Een eeuwige strijd, niet tussen goed en kwaad perse, maar wel tussen hogere en lagere energie.

Zijn deze mensen dan slecht, die ons naar beneden willen trekken? Nee, het tegendeel blijkt vaak waar. Het zijn lieve mensen, die eigenlijk het beste met ons voorhebben, maar die niet meer bij ons kunnen aansluiten. In een wanhopige poging die aansluiting toch weer te vinden, brengen ze dan de negativiteit weer ons leven in, bijvoorbeeld door middel van ruzie. Door ons naar beneden te halen, komen ze weer een stukje dichterbij ons en bij onze energie. Het zijn wanhopige pogingen, omdat ze ons niet willen verliezen.

Zo graag zou ik deze mensen omhoog willen helpen, maar het is iets dat ze zelf moeten doen. We kunnen geen hulp vragen voor mensen die het zelf niet willen accepteren. We kunnen mensen niet onder dwang omhoog trekken. Pijnlijk, want onze liefdevolle harten willen dat zo graag.

Wat kunnen we dan wel? Ik denk dat we ze zoveel mogelijk deelgenoot moeten maken van onze liefde, van onze energie. Niet door ze denkbeelden op te dringen waar ze kennelijk niet aan toe zijn, maar door ons hart te openen en onze liefde, vanuit ons open hart, naar ze toe te stralen. Hoe stralend kunnen liefdevolle mensen niet zijn? Zo straal jij ook, als je bewust, vanuit je hart, liefde gaat uiten. Ook naar diegenen die het misschien niet lijken te verdienen, want zij hebben het juist zo hard nodig! En hoe meer jij straalt, hoe minder de negatievere lagen vat op jou kunnen hebben!

Straalze!

Ik zend iedere lezer veel liefde vanuit mijn hart, ik hoop dat je het voelt en ontvangt.

Take care,
Nadia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten