zondag 15 juli 2012

Fight or flight?


Veel mensen voelen zich op het moment ontwricht. Zijn wat uit balans. Voelen zich niet lekker, reageren heftig op chemische medicijnen of andere middelen, voelen zich moe en alsof ze “zweven”. Voelen zich verdrietig, emotioneel. En voelen zich alsof ze op een kruispunt staan. Dit laatste klopt zeker.

Het is de tijd voor duidelijke keuzes. Go with the flow, of verzetten? Kies ik voor liefde en voor mijn hart, of voor de materie, wat ik bezit?
Blijf ik zoals ik ben, of verander ik? Blijf ik hier en vecht ik, voor wat ik belangrijk vind, of vlucht ik en geef ik mijzelf de kans om me te ontplooien?

Er zijn geen foute keuzes, zolang je ze maar zelf maakt. Neem nu de ‘Vechten of vluchten’ keuze, voor sommigen erg belangrijk nu. Beide keuzes kunnen voor jouw hoogste goed zijn. Het is de tijd om te VOELEN wat voor jou goed is. Het kan het beste zijn om sommige dingen bij het oude te laten en er dus voor te vechten, maar soms is het beter om los te laten, om tot volle bloei te kunnen komen.

Als je voor dit soort keuzes staat en twijfelt, neem er dan even de tijd voor. De tijd om de keuzes te maken is wel NU, maar je hoeft je keuze ook niet te overhaasten. Neem de tijd om, in stilte, bij jezelf te gaan voelen wat voor jou juist is. Kies voor wat voor jou als waarheid voelt, kies voor wat voor jou puur voelt. Ga de opties na en voel wat het in je lichaam doet. Ervaar je ergens stress, of pijn? Of ervaar je juist een gelukkig gevoel? Warmte misschien? Iedereen kan zoiets voelen, je lijf is ervoor gemaakt je te vertellen wat je nodig hebt en zal onmiddellijk reageren. Veel sneller nog dan eerst. Je hoeft alleen maar te luisteren…

Kies het liefste voor tijd alleen, even weg van de mensen om je heen, die misschien aan je keuzes verbonden zijn, of er op zijn minst een mening over hebben. Ga wandelen en in de natuur ervaren wat je voelt, ga eens een dagje naar een sauna, of naar het strand, of naar een andere plek waar jij je fijn voelt. En als dit allemaal niet kan, ga dan ’s avonds in bed met je aandacht naar binnen en leg jezelf de opties voor. Doe het desnoods op de wc, als je maar even tijd voor jezelf hebt en de kans om echt je lichaam te voelen en te ervaren wat je gedachten daarmee doen.

Het antwoord zal echt komen, daar moet je op vertrouwen.

Ik wens iedereen die voor belangrijke en soms moeilijke keuzes staat veel succes hierbij.

Neem de tijd en zorg goed voor jezelf!

Nadia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten