maandag 30 juli 2012

Overleven of Leven?


 Om mij heen zie ik nog steeds veel worstelende mensen. Mensen die niet lekker in hun vel zitten, die niet kunnen zijn wie ze werkelijk willen zijn, die in een verkeerde baan zitten of anderszins hun dromen niet kunnen volgen. Veel mensen zitten in de overlevingsmodus, terwijl ik de laatste tijd ook mensen heb mogen leren kennen die echt leven!

Vraag jezelf, als je dit leest (want dat zal wel niet voor niets zijn), eens af: Ben ik aan het overleven, of leef ik echt? Sta ik, met twee benen en volle overtuiging in het leven? Kan ik mijn hart volgen? Of dicteert mijn verstand alles? Kan ik zijn wie ik werkelijk ben, of wil zijn? Is er zicht op het leven van mijn droom? Weet ik überhaupt nog wel wat mijn dromen zijn? Weet ik überhaupt nog wel wie ik ben?

Bepaalt mijn omgeving hoe ik zou moeten zijn? Oordelen mensen over mij, of veroordelen ze mij zelfs? En verander ik daardoor, of blijf ik wie ik ben? Volg ik het pad wat ik ooit ingeslagen ben? Ga ik mee met de veranderingen van deze tijd, of blijf ik achter?

De mensen die ik heb leren kennen die, naar mijn mening, echt leven, staan volop in het leven. Zij doen wat ze zelf graag willen doen. Natuurlijk hebben ze soms daarnaast ook nog een “gewone” baan, maar zij zijn ook bezig met bepalen wat hun droom is en het na gaan leven. Of ze leven hun droom al.
Zij weten dat ze van het universum kunnen krijgen wat zij, met volle overtuiging, willen. Zij weten ook dat je terugkrijgt wat je geeft en geven én ontvangen daardoor veel liefde. Zij kunnen aan hun lichaam voelen wat goed voor ze is en wat niet, want zij staan hiermee goed in verbinding. Zij stellen hun hart open en krijgen daar veel moois voor terug. Hun ogen stralen als ze praten over hun passies. Hun hart spreekt.

Herken je jezelf hierin? Prachtig! Ik ben blij voor je, ga zo door!

Herken je jezelf hier niet in? Ga dan eens na wat je kunt veranderen. Dit kan ook in een rustig tempo, stapje voor stapje, als je de eerste stap maar durft te zetten!

Worstel je ermee en wil je van gedachten wisselen? Laat het me weten, misschien kan ik iets voor je betekenen!

Take care!
Love,
Nadia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten