donderdag 18 oktober 2012

Het mooiste moment van je leven


 Als mensen zeggen dat iets “het mooiste moment van hun leven” was, dan heb ik daar altijd wat moeite mee. Ik zal je uitleggen waarom.
Stel: Je zegt het over het Ja-woord op je trouwdag. Hopelijk was dat een bijzonder en liefdevol moment. Maar betekent dit dan dat niet iedere keer dat je een diepe verbinding voelt met je partner net zo bijzonder is? Is niet iedere keer dat je in elkaars ogen kijkt en beseft hoe gelukkig je bent met deze persoon minstens net zo waardevol?

Of stel: Je zegt het over de geboorte van je kinderen. Een overweldigend, diep ontroerend en prachtig moment! Maar is niet iedere lach, iedere knuffel net zo mooi?
Ik weet natuurlijk niet hoe het met jullie zit, maar de lach van mijn zoontjes doet mijn hart telkens weer smelten. Het babbelen en zingen van mijn oudste, doet mij, tot diep in mijn hart, glimlachen en laat alle liefde van de wereld bij me binnen stromen, als ik het maar echt zie!
En het gekir en de vrolijke gilletjes van mijn jongste, lichten mijn wereld op, keer op keer, als ik er maar voor open sta.

In feite zeg je, als  je iets aanduidt als het mooiste moment van je leven, dat er in de rest van dat leven nooit meer zo’n moment zal komen, dat je nooit meer zo gelukkig zal zijn.

Maar zal ik je een geheimpje verklappen? Je mooiste moment zou eigenlijk altijd NU moeten zijn! Natuurlijk kent het leven ook zijn “downs” en zijn er momenten die echt pijnlijk zijn. Maar als je niet in zo’n moment zit, geniet dan NU! Hoe meer je NU geniet, hoe meer prachtige momenten je genereert, zodat je op het einde van je leven kunt zeggen dat je het mooist denkbare leven hebt gehad!

Pas goed op jezelf en geniet,

Nadia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten